• Youth

    Penjagaan Muka yang Selamat

    Penjagaan muka Youth ni diberi nama sesuai dengan fungsinya untuk memudakan kembali kulit dari tahap sel. Kajian dijalankan selama 8 tahun untuk menghasilkan produk penjagaan kulit yang terbaik ini. Bukan setakat saintis Shaklee je terlibat tetapi pakar kulit terkemuka dunia…

  • Youth

    Lebam Bawah Mata sebab Keturunan Arab

    Waktu belajar dulu, sahabat baik aku suka menyakat, bila orang tanya aku ni orang Penang ke? yela muka gelap gelap gitu, hidung mancung sikit. hahaaha.. Tapi dia akan jawab, “Dia ni mak dia keturunan Arab, ayah dia keturunan Penang” Memang…

  • Vivix

    Tekanan darah tinggi bahaya atau tidak?

    Penyakit darah tinggi sering menyerang di kalangaan masyarakat kita. Walaubagaimana pun, ramai yang tidak menyedari mereka sebenarnya menghidap darah tinggi. Ini kerana, penyakit darah tinggi tidak menunjukkan simptom yang ketara selama beberapa tahun. Anda rasa sihat walaupun sebenarnya tekanan darah…

  • Uncategorized

    PCOS punca tidak subur. Kenali punca dan simptomnya.

    PCOS atau nama panjang nya Polycystic Ovary Syndrome¬†¬†merupakan masalah yang dihidapi oleh wanita. Dalam satu kajian 70 % wanita tidak tahu mengalami masalah ini sehingga la dia mengalami kesukaran untuk hamil. Apa kaitan PCOS dengan tidak subur? Semasa kitar menstruasi,…

  • Uncategorized

    Rawatan PCOS dan Kehamilan dengan Dr Hamid Arshat

    Assalamualaikum. InsyaAllah hari ni zati nak sambung share treatment apa yang zati lakukan untuk mengatasi masalah PCOS. Setelah mendapat rawatan daripada Dr raofah, zati cuba minta pendapat dengan Dr lain pula. Kali ni kami buat appoinment dengan Dr Hamid Arshat.…

  • Uncategorized

    TIPS MENGATASI MASALAH PCOS AGAR CEPAT HAMIL

    Saya dan suami sudah berkahwin 6 tahun lebih. Setiap pasangan mesti idamkan anak kan. Macam tu juga la kami. Macam macam usaha kami buat supaya cepat hamil. Pelbagai rawatan dah pergi. Asal orang cakap je tempat tu bagus, pergi. Tradisional,…

  • Uncategorized

    Bersalin melalui pembedahan tidak sakit?

    Jika kita mendapat perkhabaran hamil, kebanyakannya akan tersenyum lebar. Tambahan pula, yang menanti sekian lama kehadiran cahaya mata. Tapi apabila cukup tempoh kehamilan, ada perkara yang merisaukan pula, sama ada anak akan lahir secara normal ataupun pembedahan. Kecut perut juga…

  • Uncategorized,  Vivix

    10 Makanan untuk Menyembuhkan Luka Pembedahan

    Pembedahan adalah perkara yang mungkin berlaku dalam hidup anda. Sama ada, anda sendiri menjalani pembedahan atau anda menjaga seseorang selepas pembedahan. Kira-kira 48 juta pembedahan dijalankan setiap tahun dan 72% daripada yang menjalani pembedahan itu berusia sekitar 45 tahun. Pembedahan…